راهنمای انواع ویزای اسپانیا

اشتراک گذاری پست

اسپانیا یکی زیباترین کشورهای جهان با شرایط جغرافیایی بسیار مساعد در جنوب غربی اروپا است که همواره مقصد بسیاری از مردم جهان برای کار، تحصیل و زندگی بوده است. مردم ایران برای رفتن به اسپانیا نیازمند ویزا هستند و تنها ساکنان کشورهای اتحادیه‌ی اروپا و حوزه اسکاندیناوی هستند که بدون نیاز به ویزا اجازه کار و تحصیل در اسپانیا را دارند.

انواع ویزا

ویزاهای اسپانیا به طور کلی به سه نوع تقسیم می‌شوند.

1- ویزای انتقالی فرودگاه:

این ویزا اجازه‌ی ورود به منطقه‌ی بین‌امللی فرودگاه‌‌های اسپانیا را به شما می‌دهد. البته همه‌ی افراد نیازمند داشتن این ویزا نیستند. برای گرفتن این ویزا باید از پیش درخواست خود را ثبت کنید.

2- ویزای کوتاه‌مدت:

یک ویزای کوتاه‌مدت شینگن به شما اجازه می‌دهد که در یک بازه‌ی 180 روزه، 90 روز  را در اسپانیا بمانید. البته اجازه‌ی کار نخواهید داشت. اگر ویزای شینگن شما از منطقه‌ای غیر از اسپانیا هم صادر شده باشد، بازهم اجازه‌ی اقامت 90 روزه در اسپانیا را خواهید داشت. مردم کانادا، آمریکا، استرالیا و نیوزلند نیازی به داشتن ویزای کوتاه‌مدت ندارند اما اگر بخواهند بیش از 3 ماه در اسپانیا بمانند باید تقاضای ویزای بلندمدت کنند. شما می‌توانید ویزای کوتاه‌مدت خود را از طریق سفارت کشورتان در اسپانیا تمدید کنید به شرطی که کل اقامت شما بیش از 90 روز نشود. لازم به ذکر است ویزای کوتاه‌مدت قابل تغییر نیست و برای تبدیل آن به یکی از انواع بلندمدت باید از کشور مادری اقدام کنید.

ویزاهای بلندمدت

به غیر از کشورهای اتحادیه اروپا و سوییس و اسکاندیناوی، ساکنان کشورهای دیگر دنیا برای کار، تحصیل و زندگی در اسپانیا نیاز به ویزای بلندمدت دارند. انواع مختلفی از اقامت و ویزا برای ماندن در اسپانیا وجود دارد.

  • ویزای ترکیبی اقامتی – کاری که به شما اجازه‌ی کار و زندگی در اسپانیا را می‌دهد.
  • ویزای تحصیلی که تا مدت زمانی که مشغول تحصیل هستید اعتبار دارد.
  • ویزای اقامتی که مخصوص دوران بازنشستگی و ملحق شدن به خانواده است.

ویزای کار:

انواع مختلفی از ویزای کار وجود دارد که با توجه به نوع استخدام شما از یکدیگر متفتوت هستند. نکته‌ی مهم در مورد این ویزا آن است که طبق قانون مهاجرت اسپانیا، شما خودتان حق ندارید برای این ویزا اقدام کنید بلکه فردی که شما را استخدام کرده است باید از طرف شما درخواست ویزا را ثبت کند.

ویزای تحصیلی:

برنامه‌های تحصیلی در اسپانیا با اغلب کشورهای دنیا در تضاد است و همیشه یکی از پرطرفدارترین کشورها برای دانشجویان خارجی بوده است. در سال 2014 اسپانیا با پذیرش بیش از چهل‌هزار دانشجوی خارجی، رتبه‌ی یک را در جهان به خود اختصاص داد. مهم‌ترین نکته در مورد این ویزا آن است که شما قبل از ایراد درخواست خود، باید در یک رشته‌ی تحصیلی پذیرفته شده باشید.

ویزای اقامتی:

شهروندی اسپانیا و ویزای اقامتی (دائم) هردو اجازه‌ی زندگی کامل در اسپانیا را با آزادی به شما می‌دهند اما فرق‌های جزئی باهم دارند. از جمله‌ی این تفاوت‌ها می‌توان به داشتن حق رأی در انتخابات اشاره کرد که مختص شهروندان است. برای شهروند شدن باید پس از گرفتن ویزای اقامت دائم ملیت اصلی خود را به ملیت اسپانیایی تغییر دهید.

ویزای کسب و کار:

ویزای کسب و کار یا به عبارت بهتر ویزای بیزینسی با ویزای کاری متفاوت است. در این نوع ویزا شما خود مالک یک کسب و کار هستید و باید خودتان برای این نوع ویزا درخواستتان را ثبت کنید. معمولاً با یک ویزای کوتاه‌مدت و سنجیدن اوضاع کشور برای ایجاد بیزینس، می‌توان اولین قدم‌ها را برای اخذ این ویزا برداشت.

ویزای همراه:

اگر همسر شما یا یکی از اعضای اصلی خانواده‌تان در اسپانیا باشد می‌توانید برای اخذ ویزای ملحق شدن به خانواده اقدام کنید. برای ثبت درخواست خود باید خارج از اسپانیا باشید و با ویزای کوتاه‌مدت و در زمان حضور در اسپانیا نمی‌توانید این ویزا را اخذ کنید.

ویزای بازنشستگی:

سن بازنشستگی برای زنان و مردان در اسپانیا 65 سال است. اگر برنامه دارید که دوران بازنشستگی خود را در اسپانیا بگذرانید، می‌توانید از این طریق اقدام به اخذ اقامت کنید. شهروندان اروپا نیز می‌توانند با پر کردن یک فرم اضافه به نام S1 از بیمه‌ی سلامت نیز بهره‌مند شوند.

ویزای درمانی:

اگر برای درمان یک بیماری خاص مجبور به سفر به اسپانیا بودید، این ویزا برای همین منظور در نظر گرفته شده‌است. همچنین برای افرادی که نوع دیگری از ویزای اسپانیا را دارند، برای آنکه بیمه‌ی سلامت شامل حالشان شده و در واقع به نوع ویزایشان افزوده شود باید برای این نوع ویزا از سفارت اسپانیا در داخل کشورشان اقدام و ثبت نام کنند.

ویزای سریع:

این نوع ویزا که از سال 2014 شامل کل اتحادیه‌ی اروپا می‌شود، به متخصصین رشته‎ها و فنون مختلف اجازه می‌دهد که با توجه به نیاز کشور مقصد برای یک ویزای بلندمدت سریع‌الوصول اقدام کنند.

اقامت دائم:

پس از پنج سال زندگی بدون وقفه در اسپانیا که با یکی از ویزاهای بلندمدت بالا صورت می‌گیرد، شما مجاز به دریافت اقامت دائم هستید. همچنین از طریق سرمایه‌گذاری 500,000 یورو در اسپانیا می‌توانید از همان ابتدا درخواست اقامت دائم کنید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا