مرجع کامل آزمون تافل TOEFL iBT (تغییرات تافل در 2020) 1399

فکر می‌ کنید آزمون تافل چیست ؟ امتحان تافل چگونه برگزار می شود؟ مدرک تافل چقدر اعتبار دارد؟ هزینه آزمون TOEFL چقدر است؟ همه این سوالات و سوالات دیگر درباره آزمون TOEFL وجود دارد. با کمی جستجو شاید جواب برخی از این سوال ها را دریافت کنید. اما در این مقاله به معرفی صفر تا 100 آزمون TOEFL پرداخته ایم. شما عزیزان با خواندن این مقاله متوجه خواهید شد که آزمون تافل چیست و چه مزایایی دارد.

آزمون تافل چیست؟

آزمون تافل TOEFL که مخفف Test of English as a Foreign Language است یکی ازمعتبرترین آزمون های زبان بین المللی می باشد. آزمون TOEFL برای اولین بار در سال 1343 – 1342 برگزار شد. اکنون در بیش از 11 هزار دانشگاه و موسسه‌ی آموزشی و 150 کشور مورد پذیرش قرار می‌گیرد. در واقع تافل میزان توانایی برقراری ارتباط و سطح دانش زبانی افراد را می‌سنجد. این آزمون هر چهار مهارت Listening, Reading, Speaking, Writing را ارزیابی می کند. آزمون TOEFL توسط ETS برگزار می شود و داشتن مدرک تافل یکی از شروط اساسی برای ادامه تحصیل در کشورهای حارجی می باشد.

منابع زبان برای تمرین قبل از امتحان

مدرک تافل مدرکی بسیار معتبر است که تقریبا در تمام کشورها مورد قبول است. اگر دانشجو هستید و قصد ادامه تحصیل در کشورهای دیگر را دارید یا اگر به دنبال مهاجرت و کار در کشور دیگر هستید داشتن مدرک تافل می تواند یک امتیاز برای شما محسوب شود. در ایران نیز در تمام دانشگاه ها با داشتن مدرک تافل از شرکت در آزمون های داخلی معاف هستید. اما مزایای کلی مدرک تافل به شرح زیر است:

  • امکان استخدام راحت‌تر ارگان ها و شرکت‌ها در ایران
  • استخدام راحت‌تر در موسسه های آموزش زبان انگلیسی
  • مهاجرت به دیگر کشورها با ضریب پذیرش بالا
  • نشان دهنده سطح بالای توانایی در زبان انگلیسی
  • تحصیل در دانشگاه های معتبر دنیا در همه مقاطع تحصیلی
  • کار در شرکت های بین المللی در سراسر دنیا

آزمون TOEFL به چه روش هایی برگزار می شود؟

امتحان تافل به دو روش برگزار می شود:

  • آزمون کتبی تافل
  • آزمون اینترنتی تافل

آزمون کتبی تافل اولین بار در سال 1964 برگزار شد. پس از ایجاد آزمون اینترنتی تافل، آزمون کتبی دیگر مورد استقبال قرار نگرفت و امروزه فقط در برخی از مراکز برگزار می شود. آزمون اینترنتی تافل در سال 2006 با آزمون کامیپوتری تافل جایگزین شد.

آزمون تافل

هزینه آزمون TOEFL iBT چه قدر است؟

هزینه آزمون تافل 225 دلار می باشد. با توجه به نوسانات قیمت دلار، در روز ثبت نام هزینه پس از تعیین نرخ دلار به شما اعلام می شود. برای ثبت نام آزمون تافل شما میتوانید از خدمات امید احمدیانی بهره مند شوید.

آزمون TOEFL iBT چند بخش یا مرحله دارد؟

آزمون تافل چهار بخش دارد. نوشتن (Writing)، صحبت کردن (Speaking)، خواندن (Reading) و شنیدن (Listening) چهار بخش آزمون TOEFL است. همه این بخش ها به صورت آنلاین برگزار می شود.

بخش محدودیت زمان سوالات توضیحات
خواندن 54-72 دقیقه 30–40 سوال خواندن 3 یا 4 متن آکادمیک و جواب دادن به سوالات مربوط به آن
شنیدن 41-57 دقیقه 28–39 سوال به سخنرانی ها و مباحثه در کلاس و گفتگوها گوش دهید سپس به سوالات پاسخ دهید.
استراحت 10 دقیقه
صحبت کردن 17 دقیقه 4 سوال نظر خود را در مورد یک موضوع آشنا بیان کنید. بر اساس مراحل خواندن و گوش دادن صحبت کنید.
نوشتن 50 دقیقه 2 سوال یک مقاله را بر اساس مراحل خواندن و گوش دادن بنویسید.

نمرات تافل به چه صورت است؟

نمرات شما به عملکرد شما در مورد سؤالات آزمون بستگی دارد. شما باید به حداقل یک سوال در بخش های خواندن و شنیدن جواب دهید. حداقل یک مقاله بنویسید و یک مکالمه در بخش صحبت کردن انجام دهید. در این صورت شما می توانید موفق به کسب حداقل نمره می شوید. برای آزمون TOEFL که از طریق اینترنت اداره می شود، شما 4 نمره برای 4 بخش و یک نمره کلی دریافت خواهید کرد:

  • بخش خواندن (امتیاز: 0–30)
  • بخش شنیدن (امتیاز: 0–30)
  • بخش صحبت کردن (امتیاز: 0–30)
  • بخش نوشتن (امتیاز: 0–30)
  • امتیاز کل (0-120)

نمرات آزمون TOEFL

مدرک تافل چه مدت معتبر است؟

امتحان تافل دو سال اعتبار دارد. مدرک تافل شما از تاریخی که مدرک برای شما صادر می شود به مدت 2 سال معتبر است. بعد از 2 سال مدرک تافل شما فاقد اعتبار می شود و شما باید مجدد در امتحان تافل شرکت کنید.

تغییرات آزمون TOEFL iBT در سال ۲۰۲۰ چیست؟

سال ۲۰۲۰ یک سال کلیدی برای آزمون TOEFL iBT است. یکی از مهم ترین گزینه هایی که در ۲۰۲۰ به تافل افزوده شد گزینه TOEFL My Best Scores می باشد. این گزینه به شما کمک می کند تا اگر در چند آزمون TOEFL شرکت کرده اید بهترین نمره از هر آزمون را انتخاب کنید.

رقبای TOEFL را کدامند؟ آیلتس یا PTE یا GRE؟

علاوه بر TOEFL آزمون های زبان معتبر دیگری نیز وجود دارد. آزمون آیلتس از نظر اعتبار با تافل برابر است و می توان گفت مهمترین رقیب آن است. جدیدا آزمون PTE و آزمون GRE نیز وارد رقابت شده اند. هرچند آزمون GRE معمولا برای تحصیلات تکمیلی مورد نیاز است ولی باز هم یکی از رقیبان تافل محسوب می شود. شما باید با توجه به شرایط برگزاری، مقصد و هدف خود آزمون مورد نیاز را انتخاب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله ای که درباره مقایسه آزمون های زبان تافل، آیلتس،PTE و GRE را حتما مطالعه کنید تا بهتر بتوانید تصمیم بگیرید.

کتاب های TOEFL

نحوه ثبت نام آزمون TOEFL iBTچگونه است؟

برای ثبت نام آزمون TOEFL وارد سایت موردنظر شوید و نوع آزمون خود را انتخاب می­‌کنید (کاغذی یا اینترنتی). سپس تاریخی که در آن مایل به امتحان دادن هستید را انتخاب کرده و حساب جداگانه­‌ی ETS را ایجاد کنید. در انتها نیز پس از پرداخت هزینه‌ ی آزمون، ثبت نام را نهایی می­ کنید. همچنین برای ثبت نام آزمون تافل نیز می توانید از ووچر تافل نیز استفاده کنید. برای پرداخت هزینه آزمون تافل می توانید از یکی از کردیت کارت های ویزا کارت یا مسترکارت استفاده نمود. در صورتی که قادر به استفاده از کارت های اعتباری گفته شده نیستید، می توانید از خدمات امید احمدیانی استفاده نمایید.

امیدواریم که با خواندن این مقاله جواب سوال اینکه آزمون تافل چیست را گرفته باشید. اگر قصد ادامه تحصیل در کشورهای خارجی را تا دو سال آینده دارید آزمون TOEFL را به شما پیشنهاد می کنیم. همچنین این آزمون برای کسانی که قصد مهاجرت برای کار و زندگی را دارند نیز مناسب می باشد. شما جواب دیگری برای سوال آزمون تافل چیست دارید؟ نظرات خود را با ما در میان گذارید.

در صورت نیاز به خرید یا مشاوره و نیاز به پروزه های مشابه با ما تماس بگیرید:
۰۲۱۲۸۴۲۱۱۹۳
۰۹۱۲۹۷۲۶۳۴۳
۰۹۳۶۲۱۹۶۳۴۳
[email protected]
@omid_ahmadyani

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا