مقایسه سوئیفت و وسترن یونیون

شبکه های مالی در خارج از ایران، متنوع و متمایز هستند. دو مورد از قدیمی ترین و معتبر ترین شبکه های مالی که به صورت بین المللی کار می کنند، شبکه سوئیفت و شبکه وسترن یونیون هستند. اگر به دنبال راهی برای ارسال حواله ارزی به خارجی از کشور هستید، حتماً با این دو اسم آشنایی دارید. در این مقاله همراه ما باشید تا به مقایسه سوئیفت و وسترن یونیون بپردازیم.

مقایسه وسترن یونیون و سوئیفت

شرایط ارسال انواع حواله ارزی (از طریق شبکه های مختلف) متنوع است. به همین دلیل بهتر است با انواع روش های ممکن برای ارسال حواله آشنا باشید، تا بهترین و به صرفه ترین روش ممکن را انتخاب نمایید. پس پیش از مقایسه سوئیفت و وسترن یونیون بهتر است با این دو آشنا شویم.

وسترن یونیون چیست؟

برای ارسال پول از طریق شبکه وسترن یونیون، باید پول نقد را به همراه اطلاعات شناسایی گیرنده به یکی از باجه های این شبکه تحویل دهید. شبکه یک کد رمز به فرستنده اعلام می کند. گیرنده با ارائه کارت شناسایی و این کد، می تواند از هر باجه ی تعیین شده وجه حواله را دریافت نماید. برای ارسال حواله از طریق شبکه وسترن یونیون نیازی به افتتاح حساب در این شبکه نیست. به علاوه اطلاعات لازم برای ارسال حواله، شامل نام و نام خانوادگی و شعبه مورد نظر دریافت کننده است.

وسترن یونیون در ایران

این شبکه در سراسر جهان باجه داشته و به صورت بین المللی فعالیت می کند. به دلیل تحریم های مالی علیه ایران، نمایندگی وسترن یونیون در ایران وجود ندارد. افرادی که از ایران قصد ارسال حواله ارزی با وسترن یونیون دارند می توانند از خدمات فناوران امید استفاده نمایند. به این منظور در سایت درخواست ثبت کرده و با ثبت مبلغ حواله و کشور مقصد، هزینه ارسال حواله را بررسی نمایید.

حواله سوئیفت چیست

SWIFT یا شبکه مالی بین المللی، شبکه ای است که بانک های سراسر جهان را به هم مرتبط می سازد و امکان ارسال بین بانک های مختلف را فراهم می سازد. با دسترسی به شبکه بانکی جهانی امکان ارسال حواله به تمامی بانک هایی عضو شبکه سوئیفت فراهم میگردد. ارسال این حواله با ارز های مختلف انجام می شود. متاسفانه به دلیل تحریم ها بانک های ایران به شبکه بانکی جهانی دسترسی ندارند. به همین دلیل از بانک های ایران امکان ارسال حواله به بانک های خارجی وجود ندارد.

مقایسه کارمزد حواله وسترن یونیون و سوئیفت

کارمزد حواله وسترن یونیون در مقایسه با حواله سوئیفت، برای مبالغ مختلف متنوع است. برای اطلاع از نرخ کارمزد ها به جدول زیر مراجعه کنید.

مبلغ حواله سوئیفت  وسترن یونیون
کمتر از 500 دلار 30 دلار 30 دلار
بین 500 تا 1000 دلار 50 دلار 45 دلار
بین 1000 تا 1500 دلار _ 55 دلار

مقایسه نحوه ارسال حواله سوئیفت و وسترن یونیون

اولین لازمه برای ارسال حواله سوئیفت ، افتتاح حساب ارزی در بانک های عضو شبکه سوئیفت است. از طرفی لازمه ی باز کردن حساب بانکی بین المللی ارائه مدارکی مبنی بر اقامت در کشور های خارجی است. این شرایط ممکن است برای اغلب ایرانیان فراهم نباشد. اگر به دنبال راهی برای افتتاح حساب ارزی هستید می توانید از خدمات فناوران امید بهره ببرید.

همراه با افتتاح حساب در بانک می توانید کارت اعتباری متصل به حساب بانکی دریافت نمایید. این کارت ها از نوع دبیت یا کردیت خواهند بود. اگرچه کارت های کردیت مزایای بیشتری دارند، اما اغلب بانک ها از صدور این کارت برای ایرانیان امتناع می کنند. کارت های دبیت مانند کارت های بانکی هستند که به صورت روزمره استفاده می نماییم.

با دریافت مستر کارت یا ویزا کارت متصل به حساب بانکی می توانید از دستگاه های ATM خارج از کشور پول برداشت کنید، یا از طریق دستگاه پوز پرداخت انجام دهید. به علاوه با استفاده از 3D کد این کارت ها می توانید پرداخت ارزی آنلاین انجام دهید. 3D کد مانند رمز دوم کارت های بانکی ایرانی است.

مقایسه سوئیفت و وسترن یونیون

با داشتن اطلاعات حساب بانکی می توانید از حساب بانکی که در شبکه سوئیفت دارید، حواله ارزی ارسال کنید. دقت کنید که این حواله بین حساب بانکی طرفین قابل ارسال است. پس باید هر دو طرف حساب بانکی داشته باشند. از طرفی برای ارسال حواله وسترن یونیون نیازی به افتتاح حساب در این شبکه نیست. به همین دلیل نحوه ارسال حواله وسترن یونیون در مقایسه با سوئیفت ساده تر است.

مقایسه نرخ تبدیل وسترن یونیون و سوئیفت

با توجه به این که وسترن یونیون شبکه مالی مستقلی است، اگر حواله شما نیاز به تبدیل ارز داشته باشد، فرستنده باید کارمزد تبدیل این شبکه را بپردازد. این کارمزد تقریباً 9 درصد مبلغ حواله است. این کارمزد زیادی است و باعث می شود ارسال حواله ای که با کارمزد تبدیل ارز همراه است، از طریق این شبکه به صرفه نباشد.

این در حالی است که برای ارسال حواله سوئیفت نیازی به پرداخت نرخ تبدیل نیست. یا در شرایط خاص این حواله ناچیز خواهد بود. (منظور از نرخ تبدیل کارمزدی است که شبکه برای تبدیل ارز شبکه دریافت می کند. مثلاً زمانی که فردی حواله دلار ارسال می کند، اما از طرف گیرنده ارز پوند دریافت گردد.)

زمان لازم برای ارسال حواله

زمان لازم برای ارسال حواله سوئیفت در مقایسه با حواله وسترن یونیون متفاوت است. از زمان ارسال حواله سوئیفت یک الی سه روز کاری زمان لازم است تا حواله به حساب گیرنده برسد. در حالی که زمانی که فرستنده حواله را به باجه وسترن یونیون تحویل دهد، گیرنده چند ساعت بعد می تواند حواله را دریافت نماید.

ارسال حواله سوئیفت توسط مجموعه فناوران امید 1 الی سه روز کاری و ارسال حواله وسترن یونیون یک روز کاری زمان می برد. این مدت از زمانی است که کارشناس درخواست را تایید نماید.

جمع بندی

روش بهینه برای ارسال حواله بسته به شرایط گیرنده و فرستنده متفاوت است. به همین دلیل در تصمیم گیری انتخاب نوع حواله باید شرایط فرستنده و گیرنده نیز لحاظ گردد. نظر شما در رابطه با ارسال حواله وسترن یونیون در مقایسه با ارسال حواله سوئیفت چیست؟

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا