کپی تریدینگ (Copy Trading) چیست؟بخش دوم 1399

مزایای یک پلتفرم کپی تریدینگ

همانگونه که پیش‌تر اشاره شد معاملات رونوشت، یعنی کپی کردن روش یک معامله‌گر حرفه‌ای. به عبارت دیگر شما در چنین روشی جا پای یک معامله‌گر دیگر می‌گذارید. اما چنین پلتفرمی چه مزایایی دارد؟

کپی تریدینگ (Copy Trading) چیست؟

۱. کاهش ریسک برای معامله‌گران تازه‌کار

همان‌طور که بارها اشاره شد، نوسان بالای بازار رمزارزها موجب خودداری بسیاری از سرمایه‌گذاران از ورود به آن می­شود. اما اگر سیستم معامله‌گری سنتی که تنها به قابلیت‌ها و مهارت‌های فردی متکی است با سازوکاری که درآن فردی حرفه‌ای که سوابق معاملاتی خوبی دارد و تصمیم گیرنده است جایگزین شود، آینده بهتری در انتظار بازار خواهد بود.

بسیاری به دلیل فهم نادرست مهارت‌های معاملاتی مانند تحلیل تکنیکال، تحلیل فاندامنتال و مدیریت ریسک، مبالغ زیادی را از دست‌ داده‌اند. به همین دلیل است که تقسیم وجوه یک فرد به چندین قسمت و فراهم آوردن امکان مدیریت آن‌ در یک پلتفرم معاملات مشابه می‌تواند تضمین کننده سود و موفقیت او در آینده شود.

لازم به ذکر است که در چنین پلتفرم‌هایی، همیشه امکان جایگزین کردن معامله‌گر اصلی و هدف و استفاده از معامله‌گری دیگر با رویکردی متفاوت وجود دارد.

۲. دردسر کمتر، سود بیشتر و یادگیری آسان‌تر

انجام معاملات اصلاً کار آسانی نیست و حتی این فرایند در مورد بازاری پر نوسان مانند رمزارزها، با دشواری بیشتری هم مواجه است.

طراحی و اجرای درست معاملات زمان خیلی زیادی را می­طلبد و همه افراد این فرصت را ندارند که زمانی را به معامله رمزارزها و یا فراگرفتن آن اختصاص دهند.

ولی نباید اینگونه برداشت کرد که دریافت سود برای آنها غیر ممکن است. معامله‌گران تازه‌کار با بهره­گیری از این پلتفرم می‌توانند ضمن حذف دردسرهای این کار امکان این را هم برای خود فراهم کنند که پیش از ورود تمام وکمال به این بازار، کمی طعم آن را بچشند. تنها کاری که باید انجام دهند این است که بخشی از سرمایه­ خود را در اختیار افراد متخصص قرار دهند و منتظر باشند تا از آنجا به بعد پلتفرم کارها را پیش ببرد.

البته این پلتفرم جنبه آموزشی هم دارد و برای کسانی که قصد یادگیری دارند و مایلند با مشاهده معاملاتِ افرادی که از روی دست آن ها کپی می‌کنند، این کار را با روشی کاربردی‌تر فرا بگیرند و سود بیشتری ببرند نیز بسیار مناسب خواهد بود.

۳. پذیرش گسترده‌تر رمزارزها

کاهش ریسک و سود آسان ارتباط مستقیمی با پذیرش گسترده رمزارزها دارد.هم‌زمان با اوج‌گیری قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۷، بسیاری از افرادی که با رمزارزها آشنایی داشتند به خانواده و دوستان خود هشدار می‌دادند که باید با آگاهی از ریسک­های احتمالی وارد این بازار شوند. با این حال افرادی وجود داشتند که می­دانستند برای کسب سودهای کلان چه باید بکنند.

اما با متوجه شدن مردم نسبت به سوددهی این ارزها، دیگر نوسان بازار برایشان اهمیتی ندارد چراکه می­توانند خیلی راحت با بهره­گیری از پلتفرم‌های معاملات مشابه بر ترس خود غلبه می‌کنند.

بنابراین وجود معامله‌گران حرفه‌ای به منزله اعتماد مردم به بازار رمزارزها است. به این ترتیب مردم توانستند با بهره­گیری از استراتژی‌های افراد آگاه برای پول درآوردن، شانس خود را برای پیوستن به قافله رمزارزها افزایش دهند.

۴. مزایای پلتفرم کپی تریدینگ برای حرفه‌ای‌ها

در بیشتر پلتفرم‌های کپی تریدینگ به کسانی که به دیگران اجازه کپی برداری از معاملات آن‌ها بدهند اندکی حق کمیسیون تعلق می‌گیرد. به‌ این‌ ترتیب با افزایش راهبردهای آن‌ها افراد بیشتری از معاملات آن‌ها کپی برداری می­کنند. با این کار آن‌ها علاوه بر کار روزانه خود قادرند سود اضافه‌ای را هم به دست بیاورند.

کپی تریدینگ (Copy Trading) چیست؟

ریسک‌ها و مشکلات پلتفرم‌های کپی تریدینگ

پلتفرم‌های کپی تریدینگ در مسیر بازکردن راه خود به بازار با مشکلاتی هم مواجهند. نباید فراموش شود که کپی تریدینگ به معنای خوابیدن و پول در آوردن نیست چراکه شرایط و موقعیت‌های زیادی می‌توانند موجب ضرر شدید شما شوند.

امکان دارد معامله‌گری که آن را دنبال می‌کنید گاهی اوقات اشتباهات وحشتناکی مرتکب شود. اخبار و رویدادهای ناگهانی هم می‌توانند به راحتی روند بازارها را تغییر دهند.

تنظیمات پلتفرم کپی تریدینگ باید به دقت و در نظر گرفتن تمام شرایط انجام شود. به عنوان مثال ممکن است تریدر اصلی به انجام یک معامله سنگین با اهرم بالا متمایل باشد در حالی که این اقدام می‌تواند برای معامله‌گر پیروکه سرمایه‌ کمی دارد ریسک بالایی داشته باشد.

حتی ممکن است تنظیمات اشتباه درکپی تریدینگ باعث صفر شدن موجودی تریدر شود.پیشنهاد معامله‌گران حرفه‌ای برای انجام کپی تریدینگ این است که قبل از هر اقدامی، معامله‌گر آشنایی کافی با کارکرد و چگونگی تنظیمات کپی تریدینگ در پلتفرمی که در آن کار می‌کند را داشته باشد.

همچنین معامله‌گران تازه‌کار بهتر است در کپی تریدینگ با مبلغ بسیار پایین شروع کنند تا درفرایند آزمون و خطا ضمن شناسایی نقص‌های خود از ضررهای بیشتر جلوگیری کنند.

 

 

در صورت نیاز به خرید یا مشاوره و نیاز به پروزه های مشابه با ما تماس بگیرید:
۰۲۱۲۸۴۲۱۱۹۳
۰۹۱۲۹۷۲۶۳۴۳
۰۹۳۶۲۱۹۶۳۴۳
[email protected]
@omid_ahmadyani

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا